„Reklama” to magiczne słowo dla wielu przedsiębiorców. Wielu początkujących marketerów, właścicieli małych firm uważa, że stworzenie reklamy na Facebooku to nic trudnego. Mają rację. Jest to chyba jedna z prostszych czynności, które oferuje ten serwis społecznościowy. Wystarczy kliknąć promuj post lub stworzyć reklamę z pomocą kreatora. Dodatkowo powiem, że wiele osób niedoświadczonych w tym temacie tworzy kampanie reklamowe całkiem dobrze. Problem pojawia się w momencie, kiedy nie są pewni, czy ich działania mają sens. Nie wiedzą, czy przekładają się na leady, sprzedaż i inne pożądane zachowania. Dodatkowo pojawia się często pytanie dotyczące remarketingu albo remarketingu dynamicznego. Wtedy się okazuje, że samo stworzenie reklamy to za mało. Potrzebne są umiejętności analityczne, a co za tym idzie odpowiednie narzędzia. W przypadku Facebooka sprawa jest o tyle prosta, że sam dostarcza narzędzia do pomiaru skuteczności prowadzonych działań. Zaliczamy do nich: Pixel Facebooka oraz Facebook Ads Manager. Z tymże w tym przypadku konfiguracja nie jest już taka intuicyjna, jakby się wydawało na pierwszy rzut oka. A metoda prób i błędów często jest powodem irytacji.

Co to jest Pixel Facebook?

Pixel lub Piksel Facebooka to rozbudowane narzędzie analityczne. Możemy je porównać do Google Analytics. Pixel Faceboka, podobnie jak konkurencja od Google, zbiera dane o ruchu na stronie, użytkownikach oraz śledzi ich zachowania. A zebrane dane można wykorzystać w kampaniach reklamowych na Facebooku oraz Instagramie.

Jak zainstalować Pixel Facebooka?

Trzeba być właścicielem lub administratorem Facebook Business Manager oraz posiadać skonfigurowane konto Menedżera reklam na Facebooku.

Krok 1

Otwieramy Menedżer Reklam na Facebooku. Następnie w kolumnie menu Badania i raporty wybieramy „Piksele”.

Krok 2

Rozpoczynamy tworzenie nowego Piksela. Podajemy nazwę tego konkretnego Piksela Facebooka oraz adres URL naszej strony, na której piksel zostanie zainstalowany.

Konfiguracja Piksela Facebooka

Krok 3

Wybieramy sposób instalacji:

  • Instalacja ręczna – edytowanie kodu witryny
  • Instalacja Pixel Facebook WordPress
  • Instalacja Menedżer tagów Google (Google Tag Manager)
  • WooCommerce
  • Wix
  • Webflow
  • Shopify
  • Squarespace
  • Storeden
  • Segment
  • PrestaShop
  • OpenCart
  • Magento
  • Kajabi
  • Joomla
  • Jimdo
  • HubSpot
Partnerzy - Instalacja pixela facebooka

Instalacja przez dodanie kodu do strony

Jest to standardowa instalacja, która wymaga ręcznego skopiowania kodu pixela Facebooka do pliku źródłowego strony internetowej. Kod należy wkleić między znacznikami <head></head> w kodzie strony. Jest to idealna opcja dla tych, którzy mają dostęp do kodu źródłowego swojej strony, nie korzystają z systemów CMS i nie mają potrzeby wykorzystania Google Tag Manager.

Instalacja piksela facebooka - kod źródłowy

Instalacja z wykorzystaniem Google Tag Manager

Google Tag Manager pozwala na dodanie Pixela Facebooka bez ingerencji w kod źródłowy strony. Warunkiem jest wcześniejsza implementacja Menedżera Tagów w serwisie.

Krok 1

Otwieramy Google Tag Manager i wybieramy właściwy kontener

Krok 2

Tworzymy nowy Tag. Wybieramy Niestandardowy kod HTML lub Custom HTML. Wklejamy kod piksela. Następnie wybieramy regułę (trigger), kiedy tag ma się uruchomić na stronie. W większości przypadków warto wybrać: All Pages. Zapisujemy tag i publikujemy zmiany.

Instalacja Pixel Facebook WordPress

W tym przypadku należy pobrać właściwą wtyczkę do Wordpressa, w której powinniśmy znaleźć instrukcję jak dodać kod Pixela Facebooka. Facebook poleca własny plugin, choć znajdziemy również rozwiązania innych firm.

Zdarzenia piksela Facebooka (pixel Facebok)

Zdarzenia, inaczej nazywane eventami to wybrane przez nas zachowania, które chcemy, aby użytkownik wykonał na stronie, np.:

  • Kliknięcie w przycisk pobierz
  • Wysłanie formularza
  • Zapisanie się do newslettera
  • Przeczytanie określonego fragmentu tekstu
  • Kliknięcie w numer telefonu itd.

Zdarzenia są warunkiem stworzenia niestandardowej konwersji (pozwoli nam mierzyć skuteczność naszych reklam w oparciu o informacje na temat konwersji).

Tworzenie zdarzeń z wykorzystaniem Google Tag Manager

Krok 1

Otwieramy Google Tag Manager.

Krok 2

Tworzymy nowy tag. Wybieramy niestandardowy kod HTML, w którym definiujemy nazwę zdarzenia

<script>
Fbq(‘track’, ‘nazwa_zdarznia’);
</script>

Krok 3

Ustawiamy regułę, kiedy zdarzenie ma być „odnotowane”. Np. Tag zdarzenia będzie się aktywował, kiedy użytkownik kliknie „pobierz”.

Krok 4

Opublikuj zmiany.

Dodawanie niestandardowej konwersji do Pixela Facebooka

Krok 1

Kiedy już nasze zdarzenie jest aktywne, otwieramy Menedżera reklam na Facebooku. Wybieramy Piksele. Następnie klikamy w stworzony wcześniej Piksel.

Krok 2

Klikamy „Utwórz niestandardową konwersję”

Krok 3

Pokaże się nam okno niestandardowych konwersji. Rozwijamy pasek „Zdarzenia w witrynie”, na którym domyślnie widnieje napis „Cały ruch URL”. Nasze zdarzenie będzie widoczne na samym dole w sekcji „Zdarzenia niestandardowe”.

Tworzenie niestandardowej konwersji Facebook

Może się zdarzyć tak, że po zdefiniowaniu zdarzenia i opublikowaniu zmian w Google Tag Manager nie będzie od razu widać dodatkowego zdarzenia. Warto wtedy wywołać zdarzenie u siebie na stronie. Można przetestować, czy zdarzenie jest odczytywane przez narzędzie analityczne Facebooka (piksel). Zwykle trzeba odczekać kilka minut (można odświeżyć konto), a czasami kilka godzin zanim będzie można skonfigurować niestandardową konwersję i wykorzystać ją w reklamie.

Autor

Pasjonatka Internetu. Absolwentka Marketingu oraz Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej.

Skomentuj

five × 3 =

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.