Po wprowadzeniu wielu nowych funkcjonalnych domen najwyższego rzędu (gTLD) np. .LONDON, „.BRAND” itp. wielu specjalistów od SEO zaczęło zastanawiać się czy takie generyczne domeny, posiadające nazwę własną lub pospolite słowo będą lepiej się indeksowały od starych domen typu .COM .

Google na swoim blogu Webmaster Central Blog opublikował wyjaśnienia dotyczące traktowania przez algorytmy wyszukiwarki nowych domen gTLD.

GoogleLogo

Według zapewnień Google’a nowe domeny gTLD są traktowane tak samo (lub prawie tak samo?) jak stare domeny (np. .COM czy .ORG). Słowa kluczowe zawarte w nowych domenach nie dają żadnych korzyści na wynik wyszukiwania. Podobnie też jest z domenami IDN TLD jak np.  .みんな . Również te domeny są indeksowane jak inne TLD. Również domeny z nawą firmy / marką „.BRAND” będą miały podobną wagę co dotychczasowe .COM .

Domeny z nazwami miast / regionów np. .LONDON również sa traktowane jak inne domeny TLD mimo swojej specyfiki regionalnej (podobnie jak domeny .EU czy .ASIA) . Oczywiście jeżeli poszczególne strony będą wykorzystywały te domeny w inny sposób niż wskazywałaby domena to ich waga dla wyników wyszukiwania będzie mogła być obniżona.

Jeżeli ktoś chciałby przenieść aktualną stronę na nową domenę TLD nie tracąc dotychczasowej pozycji wypracowanej na starej domenie może liczyć na wsparcie Google w tej kwestii… dokumentacja czeka w centrum pomocy. Jednocześnie z wypowiedzi przedstawiciela Google wynika, że powrót do wysokiej pozycji przed zmianą może zająć określony czas… Jaki? Pewnie wszystko zależy od wielkości serwisu, firmy lub technicznych niuansów ;).

Autor

Skomentuj

eight − 5 =