Jakie trendy w projektowaniu stron internetowych przynosi 2015 rok?

RWD – Responsive Web Design

Odpowiedź jest prosta i przewidywalna: Po pierwsze, mobile i responsywne WWW. W pierwszej chwili to hasło wydaje się nam oklepane. Przecież już każdy wie, że co roku mamy „rok mobile”. Niby każdy wie, że rośnie liczba użytkowników urządzeń mobilnych, jednak kiedy potrzebujemy skorzystać ze stron internetowych poświęconych potrzebnym nam usługom i produktom, to możemy dojść do wniosku, że ta informacja nie do każdego dotarła. A więc, jeżeli zamierzamy odświeżyć swoją stronę WWW lub stworzyć zupełnie nowy projekt, to weźmy pod uwagę rozwiązania, które ułatwią nam nawigację korzystając ze smartfona.

GHOST BUTTONS

To nic innego jak piękne, wielkie przyciski, które nawołują do działania. Znajdziemy je na każdej „modnej” stronie, zaczynając od Apple, Google aż po strony znanych marek modowych.

DUŻA,POGRUBIONA CZCIONKA, WYŚRODKOWANA ZAWARTOŚĆ i HASŁA

Chyba nic tak nie wpływa na nasz wizerunek jak estetyka. Podobnie jest z WWW. Przejrzysta konstrukcja strony, w której nie musimy doszukiwać się zbędnej treści. Są po prostu hasła, zdania, które zawierają w sobie najważniejsze informacje.  Najlepiej, kiedy są pogrubione. Dodatkowo, wyśrodkowany tekst, który jest pięknie wyeksponowany przyciągnie naszą uwagę.

WIDEO I OBRAZY W TLE

Całkiem możliwe, że ascetyczny przycisk i wyrafinowana, pogrubiona czcionka wystarczą, aby stworzyć atrakcyjną wygląd WWW, jednak można odnieść wrażenie, że czegoś brakuje. Tę estetyczną lukę doskonale wypełni dobrej jakości fotografia/zdjęcie/grafika lub film, który po najechaniu przedstawia nam subtelną animację. Jak zostanie ona wykorzystana, to zależy wyłącznie od naszej wyobraźni i dobrego smaku.

WIDOK NA WYSOKOŚĆ OKNA PRZEGLĄDARKI

Dobre zdjęcie zawsze przyciągnie uwagę. Trzeba tylko pamiętać, że zdjęcia wyrównane do lewej, które nie wypełniają przestrzeni okna przeglądarki nie wyglądają dobrze. W dobrym guście jest zadbać oto, aby tło wypełniało cąłą dostępną przestrzeń bez pozostawiania białego marginesu – niezależnie od wielkości ekranu.

SCHOWANE MENU

W związku z tym, że tworzymy WWW zaczynając od urządzeń mobilnych, weszła moda, aby chować MENU niezależnie od rodzaju urządzenia. Czy jest to praktyczne? Sami oceńcie z pewnością perfekcyjne wykonanie, zrobi na nas wrażenie.

PRZEWIJANIE/SCROLLOWANIE

Zarówno w poziomie jak i w pionie. Po prostu lubimy przewijać. Tym bardziej, jeżeli widzimy atrakcyjną dla oka treść ułożoną w sensowną całość.

CARD DESIGN

Niektórzy mogą powiedzieć PIN Board. Nic innego jak atrakcyjne wyglądające klocki, które wypełniają przestrzeń.

FLAT DESIGN/METARIAL DESIGN

Mówiąc językiem bardziej zrozumiałym, Flat Design to projektowanie, którego celem jest ograniczeniem elementów graficznych. Przede wszystkim chodzi o prostotę. Jest to typ projektowania, który wyrzuca wszystkie elementy z gradientami, zbędnymi cieniami, ogranicza liczbę kolorów i preferuje proste, estetyczne kształty.

STORYTELLING

To nic innego jak ograniczenie się do przedstawienia jednego tematu, produktu na stronie :).

Autor

Pasjonatka Internetu. Absolwentka Marketingu oraz Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej.

Skomentuj

seventeen + ten =