Design thinking to nowoczesna metoda podejścia do  projektu polegająca w skrócie na prawidłowym zdefiniowaniu problemu i znalezieniu najlepszego pomysłu do jego rozwiązania. Design thinking polega na wrażliwym podejściu do projektowania z pełnym zrozumieniem potrzeb jakie stawia przed nami klient.

Fazy procesu projektowania wg. metody design thinking

  1. Empatia / zrozumienie – Jedna z niezbędnych cech projektanta. Oznacza możliwe jak najlepsze zrozumienie użytkownika produktu w drodze wywiadów, obserwacji i uczenia się. Wymaga poznania jego odziaływania z produktem i potrzeb.

  2. Zdefiniuj problem. Po procesie postawienia się w roli użytkownika i poznania jego potrzeb i działań można przystąpić do określenia głównego problemu jaki projekt ma rozwiązać.

  3. Poszukiwanie pomysłów – to faza wyszukiwania rozwiązań zdefiniowanego problemu. Najlepiej gdy rozwiązań pojawi się wiele tak aby mieć możliwość wyboru najlepszego pomysłu dla projektu.

  4. Prototypowanie – gdy już wiesz teoretycznie jak dany problem rozwiązać, konieczne jest zbudowanie prototypu tak aby przedstawić wizualizację projektu i móc sprawdzić założenia projektu. Dzięki temu dowiesz się czy twój pomysł współgra z założeniami / potrzebami klienta / użytkownika. Zebrane w ten sposób opinie dają możliwość wprowadzenia małym kosztem istotnych zmian w projekcie.

  5. Testowanie – ostatnia faza projektowania wymaga szerokich testów w środowisku jak najbardziej zbliżonym do docelowego wykonywanych przez końcowego użytkownika. W wielu projektach internetowych wystarczy do tego w pełni funkcjonalny prototyp zawierający wszelkie interakcje i funkcje. Dzięki takim testom otrzymujemy wiele zwrotnych informacji na których podstawie możemy szybko wprowadzić ostateczne zmiany w prototypie.

 

CDN…

Autor

Pasjonatka Internetu. Absolwentka Marketingu oraz Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej.

Skomentuj

thirteen + nine =