Tagowanie produktów na Instagramie bądź oznaczanie produktów na Instagramie to wbrew pozorom bardzo prosty zabieg.  Tagowanie produktów podnosi atrakcyjność sklepu oraz jest w stanie zwiększyć sprzedaż z wykorzystaniem magii Instagramu. Należy tylko wykonać kilka czynności i uzbroić się w cierpliwość.

Przepis na Instagram Shop.

Musisz sprzedawać towary

Aby mieć co oznaczać na Instagramie, trzeba sprzedawać coś „konkretnego” i „materialnego”, np. są to buty, ubrania, torebki, bielizna, kwiaty, biżuteria, książki itd.

Twoje konto na Instagramie to profil firmowy

Tagowanie produktów na Instagramie można włączyć jedynie na profilach firmowych. W każdej chwili można przekształcić profil w ustawieniach aplikacji na telefonie.

Musisz posiadać sklep na Facebooku

Instagram nie ma własnej bazy produktów i czerpie ją z Twojego katalogu sklepu z Facebooka. Twoje konto musi być połączone ze stroną FB, na której jest sklep na Facebooku.

Musisz mieć dostęp do Menedżera firmy

Konto na Instagramie musi być połączone z katalogiem sklepu na Facebooku. Katalogiem można zarządzać z poziomu Menedżera firmy bądź za pośrednictwem platform: Shopify, BigCommerce. Tagowanie produktów na Instagramie nie uda się, jeżeli nie mamy możliwości zarządzania stroną FB jednym z trzech podanych narzędzi.

Nie możesz mieć żadnych ograniczeń na fanpage’u

Aby  Twoje konto na Instagramie pozytywnie przeszło weryfikację i zostało przekształcone w profil zakupowy (instagram shop), to Twój sklep i Twój fanpage nie może mieć ograniczeń ze względu np. na lokalizację czy wiek. Każde wykluczenie wyświetlania fanpage’a spowoduje, że profil zakupowy na Instagramie nie zadziała. A co za tym idzie? Oznaczanie produktów na Instagramie nie będzie możliwe.

Weryfikacja profilu na Instagramie może trwać kilka lub kilkanaście dni!

opcja zakupy instagram

Włącz opcję Zakupy w ustawieniach Instagrama

Kiedy już Twój profil zakupowy zostanie pozytywnie zweryfikowany będziesz mógł/mogła włączyć opcję ZAKUPY w ustawieniach aplikacji.

Następnie oznaczanie produktów będzie gotowe 🙂

oznaczanie produktów na Instagramie
oznaczanie produktów na Instagramie

Proste, prawda?

P.S. wszystko wyjdzie na pewno dobrze, jeżeli jesteś właścicielem konta.

Oczywiście, wszystkie instrukcje można znaleźć w  pomocy Facebooka.

Na zdjęciu screeny z profili: mana mana, miss anna oraz veneziapoland.

Autor

Pasjonatka Internetu. Absolwentka Marketingu oraz Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej.

Skomentuj

2 + eighteen =

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.